26 Ağustos 2014 Salı

Sallanmayı nasıl bıraktık Vol I

Sallanmayı nasıl bıraktık sorusunun cevabından önce sallanmaya nasıl başladık diye anlatmaya başlasam sanırım durumumuzu ifade etmekte daha faydalı olur.

Bizim kız doğduğunda önceleri memede uyuyordu ki bu benim en büyük kabusumdu o zamanlar. "Allah'ım bu çocuk hep memede uyursa hep bana muhtaç olur, başkası uyutamazsa bana bağımlı kalır,nasıl yaparız ederiz "derken ben mastit oldum ve bütün hayatımız değişti. Mastit hikayemi de bir başka yazımda anlatacağım, çeşitli tavsiyelerim var o konuda da.

Bir mastit nasıl bu kadar düzen değiştirebilir diye sorarsanız şöyle anlatabilirim:
Rahatsızlık sonucu kullanmak zorunda kaldığım ateş düşürücü ilacım "plus" özellikteydi ve bu kafein içerdiği anlamına geliyormuş. Sağolsun doktorum bunu önemsememiş bile. Bunu bilmeyebilir tabi herkes, ben de bilmiyordum ama okumam yazmam vardı çok şükür, zahmet edip de prospektüsü okusaydım anlayacaktım onu kullanmamam gerektiğini, zira emziren annelerin kullanmaması gerektiğini açık seçik yazıyormuş, bebekte uykusuzluk ve huzursuzluğa neden olur diye açıklamış adamlar.
Tabi biz kızımla birlikte zombiye dönüştükten sonra anladık işin aslını. Sonra Ayşe bir daha eski düzenine dönemedi yavrum. Emzirir koyardım uyurdu ne güzel. Mastitten sonra devamlı huzursuzdu ve memede pek uyuyamaz olmuştu. Bir gece hepimize tak etti ve eşimin battaniyede sallama teklifine icabet ederek sallanma maceramız başlamış oldu. Bundan evvel de beşiğini hafif hafif tıngırdatmaya başlamıştım mastitin başlarında yalan yok şimdi. Çocuk sallanınca susuyor ve uyuyordu. Meğersem gaz problemiyle de çakışmış bizim durum. Acemiliğimize denk geldi işte. Gaz damlası falan bir ay içerisinde fayda etti ama iş işten geçmiş, Ayşe çoktan sallanmaya alışmıştı. Hem de hamakta sallanıyordu bizim kerata. Sonra bir ara ayakta sonra tekrar uzun dönem hamakta.
Uyku düzenimizi ben uzun çabalar sonucu oturtmuştum neyse ki. Sallıyordum falan ama Ayşe iki aylık olduğunda gündüzleri 3 kere 1,5 saatlik uykular, geceleri de akşam 7 de yatmak kaydıyla sabaha kadar şeklindeydi. Kilo alımı da güzeldi. Gece 1-2 kere emmeye kalkardı hemen geri uyurdu. Ancak gündüz uykularında 40 dk sonra uyanır yarım saat daha kendini sallatırdı.
Ben 4 aylıkken bir sallamayı bırakayım dedim ama 45 dk lık ağlamaya dayanamadım (tabi yatır kaldır uygulamaya çalışmıştım, öyle ağlamaya terketmedim yavrumu) .
Bu sallanma işi ne zaman tak etti canıma derseniz, tam olarak geceleri de uyanıp 1,5 saate varan sallanmalara başlayınca ki bazen gece uykusuna yatacağı zamanlar da aynı miktarda sallanmalar vuku bulmaya başlamıştı artık yeter dedim. O kadar Tracy Hogg okudum izledim, bundan sonra sallanmayı bırakıyoruz dedim. Bu sırada Ayşe 5,5 aylıktı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder