13 Ocak 2012 Cuma

çok güzel oldu

19 Mayıs kutlamalarının stadyumlarda öğrencilere eziyet kısmı kaldırılmış.

Senelerden beri yalvarıyoruz zaten bırakın bu eziyeti diye. Saçma sapan giysilerle 1 ay evvelden bağır çağır provalara katlanmak zorunda kalıyoruz diye.
İşin talihsiz tarafı, provalarda hava sıcak olur ama 19 mayıslarda genelde yağmur yağar ıslanırdık, it gibi bekleşirdik stadyumda.
Karton da tuttum, halk oyunları gösterisine de çıktım, o renkli kareografilere de girdim, sadece sınıf olarak da yürüdük, bando da çaldım (tek güzeli bandoydu, üniforması eldivenleri falan güzeldi, sarıyodu o biraz) koroda da söyledim. İlk ve orta öğrenimim boyunca katıldım (zorla tabi) durdum. Yemin ediyorum eziyetten başka birşey değildi.
Zaten zorla yaptırılan herşey rahatlıkla eziyete dönüşür. Hocala azarlar durur. Sonrasında okula gitmek zor gelir. O kıyafetler zaten yeterince sinir bozucudur. Devlet kutlamalar, şenlik alanları yapsın, biz izlemeye gidelim derdik.
Öğretmen liselerinin kuruluş yıl dönümünde de çok aktivitelere katıldım hepsine de gönüllü çok eğlenerek ve 'coşkuyla' girdim ama o bir aylık stadyum işkencesi her sene kabusumuzdu.
Annemlere kadar eziyeti cefası var bunun. Onların zamanında mini etekler var gösterilerde. Dedemlerin onu giymesini istememesi üzerine beden eğitimi dersi sıfır. Katılmazsan sıfır.
Gerek yok ki. Bu kadar zorlamaya gerek yok.
Bu stadyum kutlamalarının kaldırılmasına böyle tepki verilmesine de gerek yok, gene kutlansın elbet, bu sefer öğrenciler izlemeye gitsin olmaz mı? Çoluğu çocuğu soğutmasınlar resmi bayramlardan.
Çok güzel olmuş, ben bayıldım.

Not: İsteyenler 19 mayıs akşamı okulda toplanır mahallede fener alayına çıkılırdı. Bando eşliğinde, bak o acayip eğlenceli bir şeydi. Resmi olmadığından mıdır, zorla olmadığından mıdır bilmiyorum, elimizde ışıklı cisimler, bayraklar, ve aramızda okul bandosunun bir kısmı, tüm mahallede bağıra bağıra marş söylerdik. Al milli duyguysa milli duygu, kutlamaysa kutlama, beraberlikse dibine kadar. Hatta pencerelere çıkardı herkes, ordan eşlik eder alkışlarlardı. Gaza gelenler aramıza katılır bizimle dolaşırlardı mahalleyi.
Bak bu ne güzeldi, o stadyumda bizi ne hale sokuyorlardı öyle kuzum? :(((

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder